• Imprimeix

S'implementa la petició telemàtica de cita prèvia al Registre Civil de Lleida

Avui es posa en funcionament un servei telemàtic que permetrà sol·licitar cita prèvia al Registre Civil de Lleida.

13/03/2017 08:03

Per primera vegada a Catalunya, avui entra en funcionament un servei telemàtic que permet als ciutadans reservar amb antelació dia i hora per acudir al Registre Civil.

Aquest servei s'inicia per a determinats tràmits al Registre Civil de Lleida i s'anirà desplegant de manera progressiva, atenent la resposta del públic i les garanties d'adaptació de l'organització. En una primera etapa abastarà els tràmits d'inscripció de naixements, tramitació d'expedients de matrimoni, traducció de noms i inversió de cognoms. Els dies i horaris que el Registre Civil de Lleida atendrà per cita prèvia seran: dilluns i dijous de 09.00 a 11.00, i dimarts, dimecres i divendres de 10.00 a 12.00. 

La cita es pot demanar per Internet a l'adreça: http://justicia.gencat.cat/citapreviarc. Abans de demanar-la cal comprovar, a la mateixa pàgina web, que es compleixen els requisits i es disposa de tot el que és necessari per fer el tràmit.  

Es tracta d'un pla pilot que ha endegat el Departament de Justícia en col·laboració amb el secretari coordinador provincial de Lleida, amb l'objectiu que, un cop se n'hagin verificat els resultats, es faci extensiu a la resta de registres civils que ho requereixin.

El Departament de Justícia confia que aquesta mesura contribueixi a millorar l'atenció a la ciutadania i eviti trasllats i temps d'espera innecessaris.